Har I styr på den hybride arbejdsplads?
Selvom pandemien er på tilbagetogt, og folk kan komme tilbage og arbejde på kontoret, vælger mange danske virksomheder at implementere hybride arbejdsmodeller, der giver deres medarbejdere mulighed for at arbejde, hvor det passer dem.
På trods af at hybridarbejde har en lang række fordele, heriblandt at medarbejderne ofte føler sig mere engagerede og er derfor mere effektive – er der et par vigtige ting, som virksomheder er nødt til at gøre rigtigt, hvis de vil komme helt i mål med den hybride arbejdsplads.
Effektive møder på en hybrid arbejdsplads
”Kan I høre mig?” ”Kan I se min skærmdeling?”, er klassiske spørgsmål når vi arbejder forskellige steder fra. Men hvis du har en hybrid arbejdsstyrke, skal folk kunne mødes med kolleger, uanset hvor de er, eller hvilken enhed de bruger – uden problemer og spildtid. Nogle medarbejdere vil gerne bruge deres bærbare computer med kameraet tændt, nogle foretrækker at være på kontoret, og nogle vælger stadig at ringe ind på telefonen, mens de kører bil. Virksomhederne skal kunne imødekomme alle disse forskellige valgmuligheder og sikre problemfri fjernadgang, der fremmer digital inklusion.
På samme tid vil dine medarbejdere gerne kunne samarbejde med interne og eksterne interessenter på forskelig vis. Det skal være lige så nemt at arrangere én til én-møder som virtuelle arrangementer for 20 personer. Og hvis du er i en kundeserviceorganisation, skal du kunne tilpasse dig kundernes kommunikationsstil og præferencer uden besvær.
Valget af teknologi skal ikke være et benspænd
Man skulle ikke tro det, men i dag er størstedelen af mødesoftware desværre ikke designet til at give mulighed for samarbejde i realtid på tværs af flere platforme. Når folk ikke sidder i samme lokale, giver det en kejtet og uheldig oplevelse hvis samarbejdsteknologierne ikke taler sammen. Andre har flere licenser til forskellige funktioner, hvilket gør det vanskeligt at opnå et positivt investeringsafkast på deres produkt.
Microsoft-platformen rimer på samarbejde
Du har brug for en platform, der integrerer møder, chats, mails og andre vigtige applikationer, så medarbejdere, leverandører og partnere kan samarbejde i realtid og få tingene fra hånden hvor som helst.
Dét og mere til, får du med Microsoft Teams. Det er nemlig ikke for sjov, at det hedder ”teams”. Teams er en del af Microsoft 365-pakken, og er en app bygget til samarbejde, der hjælper medarbejderne med at styre alle mødeprocesserne, før, under og efter et møde.
- Før mødet kan du kommunikere via chatfunktionen, dele filer og oprette dokumenter med samtidig redigering.
- Under mødet kan du levere en problemfri oplevelse for folk på kontoret og for dem, der arbejder eksternt.
- Efter mødet kan du dele noter og handlinger og oprette fælles kanaler til at håndtere de næste skridt.
Hvis du vil have mere at sparring om værdien af fleksible online-møder og hybridarbejde, tilbyder vi lige nu en gratis sparringssession. Du kan læse mere her.
Du kan også læse mere om vores Microsoft Teams Pilot forløb her.